Van binnen naar buiten

Wat als iedereen genoeg van zichzelf zou houden? Genoeg om het antwoord op het gebrek in jezelf niet te zoeken bij een ander. Genoeg om jezelf niet meer te hoeven verdedigen en de ander aan te vallen. Genoeg om jezelf niet telkens te hoeven verontschuldigen. Genoeg om helemaal geen schuld meer te zien. Genoeg om niet meer te geloven in schuld. Genoeg om onbevangen en open jezelf te durven zijn, zonder maskers en zonder angst.

Toon je ware zelf en zoek dat ook in de ander. Dan verbinden we ons in eenheid. Dan veranderen we de wereld. Verwacht verandering nooit van de ander, buiten je. Verwacht het niet van overheden, niet van de politiek, niet van machthebbers, maar van jezelf. Van binnenuit vindt werkelijke verandering plaats. Het gaat om jou, het gaat om mij, het gaat om ons.
Zij bestaan niet.

Van binnenuit reik ik naar jou en naar alles dat leeft. De beweging is altijd van binnen naar buiten.

2 Comments

  1. L.S.
    Ik hoor de roep, soms vanuit de verte maar steeds vaker luid en duidelijk … ook de tinnitus kan het niet verbergen, dus wakker worden en “Bewust – ZIJN”, er is geen andere keuze, het is zoals het is. Blijkbaar moest er eerst verlies zijn, alleen zijn, iets open breken waardoor er licht naar binnen kan komen, soms pijnlijk maar steeds vaker hoopvol.
    In jouw verhaal hoor ik veel paralellen met gebeurtenissen uit mijn leven. Bedankt dat jij dit (met ons) wil delen.
    Hartelijke groet,
    Jan

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie